خانه / دسته‌بندی نشده / از بستر های زیست اخلاقی (اخلاق قاعدگی)

از بستر های زیست اخلاقی (اخلاق قاعدگی)

مردان ژاپنی درد قاعدگی را شبیه سازی کردند.
زمانی می توانیم  کسی را به درستی قضاوت کنیم که قادر به فهم شرایط او باشیم. قضاوت درست، مبنای “رفتار اخلاقی”[1] است. از شرایطی که فهم آن برای مردان دشوار است، “قاعدگی زنان”، و اختلالات جسمی و خُلقی است که در این دوران رخ می دهد. اخلاق قاعدگی، بر درک این شرایط و روش درست تعامل با زنان، در دوران قاعدگی تأکید دارد.[2]
کارمندانِ مرد یک شرکت مخابراتی در توکیو، پیش از روز جهانی زن، خواستند این شرایطِ زنان را خوب و محسوس بفهمند. آنان از طریق دستگاهی به نام “پریونوئید”[3] درد شبیه‌سازی شده قاعدگی را تجربه کردند، تا با زنان محلِ کار خود همدردی بیشتری داشته باشند. برخی از این مردان در گزارشِ حال خود بعد از استفاده از این دستگاه می گفتند: «آنقدر درد داشتم که نمی‌توانستم بایستم و یا حرکت کنم.»
در برخی از کشورها، راه هایی برای واکنش بهتر در برابر این شرایط هموار شده است. در ژاپن، شرکت‌ها و ادارات موظفند به زنان اجازه دهند مرخصی قاعدگی بگیرند. با این حال، هنوز هیچ الزامی برای پرداخت حقوق در این دوره مرخصی وجود ندارد، و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود نیمی از کارمندان زن هرگز از این مرخصی استفاده نمی‌کنند.[4] انسانها، هنوز راه درازی برای زیست اخلاقی، پیش رو دارند.

پی نوشت ها:
[1] – Ethical Behaviour
[2] – https://p4e.ir/?p=3618
[3] – دستگاه پریونوئید به طور مشترک توسط محققان “دانشگاه زنان نارا” و استارت‌آپ “Osaka Heat Cool” ساخته شده است. این دستگاه با استفاده از پدهایی که در زیر ناف قرار داده شده، عضله تحتانی معده را تحریک می کند و باعث درد و گرفتگی می‌شود.
[4]https://www.dw.com

 

مسعود تلخابی

همچنین ببینید

به بهانه نقد «کبوتر طوق‌دار»‌ ۲

از آرمان تا واقعیت خانم باربارا تاکمن، مورخ و متفکر آمریکایی، می‌گوید:حاکمان در عرصه حکومت، …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *